Dijital yayın platformu Netflix, Türkiye özelinde içerik stratejisini değiştirdi. Platform, yeni yerli yapımlarda haftalık bölüm yayınlama modelinden vazgeçerek “günlük yayın” sistemine geçiyor. Uygulama ilk olarak yeni dizi “Aşk ve Diğer Felaketler” ile başlayacak.

Netflix Türkiye ekibi tarafından yapılan açıklamaya göre, Türk izleyici alışkanlıkları analiz edildi ve günlük dizi tüketim modelinin dijital platformlarda da etkili olabileceği sonucuna varıldı.

Yeni modelde:

Her gün bir yeni bölüm yayınlanacak. Hikâyeler kısa sezonlar halinde ilerleyecek. “Cliffhanger” (bölüm sonu merakı) stratejisi yeniden yorumlanacak. Netflix’in Türkiye içerik direktörü Banu Serter:

“Biz Türk izleyicisinin merak duygusunu sevdiğini biliyoruz. Lineer televizyon alışkanlıklarını dijitale taşıyacak yeni bir anlatı biçimi deniyoruz.”

Yapımcılar bu modeli “riskli ama heyecan verici” bulurken, bazı izleyiciler “her gün dizi yetiştirmek zorunda kalacağız” diyerek esprili yorumlar yaptı.

Uygulamanın başarılı olması hâlinde MENA bölgesindeki diğer ülkelere de genişletilmesi planlanıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir